Pages

fredag 7 maj 2010

BRIS för vuxna. Kanon!

Äntligen helg. Min stora son kommer hem över dagen i morgon! Personalen ringde o berättade att han varit lite upp o ner under veckans gång. Inte konstigt tycker jag. Han trodde o önskade säkert att riskbedömningen skulle varit bättre.

Han har visat ett respektlöst beteende för lärarna. Speciellt de kvinnliga. Av säkerhets skäl så går han inte i skolan nu utan han får hem undervisning. Jag har sagt det innan till personalen o jag gjorde det igen. Kanske skulle en utomstående person prata med min son. Ha någon han kan spy galla åt.

Personalen sa att det fanns många på hemmet som han kunde prata med men jag sa att det inte var samma sak. Vilket jag inte tycker. Han vet ju att om han pratar med en personal så rapporterar den vidare till nästa personal.

Ska prata med sonen i morgon tänkte jag om det o höra vad han säger om förslaget. Han kanske rentav inte vill.

Jag tycker det är skönt att prata. Få ur sig lite av det man tänker på. Läste idag på aftonbladet att det finns BRIS för vuxna nu. Det är en toppenidé faktiskt. Inte helt fel. Föräldrastöd kan jag skriva under på att man behöver.

Läs mer i Skånskan.se

Nu ska jag lägga mig. God natt o sov gott.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

0 kommentarer: