Pages

måndag 24 maj 2010

Platsen uppsagd

Det var ett tag sen jag skrev. Jag har inte orkat skriva något. Det är mycket nu. Min son blir utskriven från behandlingshemmet. Han är inte färdigbehandlad men hemmet vill ha ut honom innan sommarlovet börjar. Kommunen har alltså 30 dagar på sig att hitta något till honom.

Han ligger fortfarande i högriskzonen. Hemmet är oroliga för hur det kommer att bli med vikarierna som kommer till sommaren så det är därför som de vill ha ut honom.

Jag sa att det var dålig stil. Förstår inte hur de bara kan göra så. Har de inga skyldigheter?

Han börjar skolan till hösten och jag hade hoppats på att kommunen skulle ta dessa sommarmånaderna till att få ihop något bra till hösten. Nu får de ta det nu i stället.

Man börjar fundera på hur livet ska te sig för sonen. Han ska bli 17 i år o han är fortfarande i riskzonen för återfall. Nu pratas det om att han kan vara överlägsen då det gäller kvinnor o han drar fördel av det. Låter ofattbart.

Det är svårt att ta till sig allt det för jag ser en oskyldig liten kille framför mig. Det är han på ett sätt för han kan inte styra sig själv.

Det är jobbigt nu men jag ska försöka fortsätta att skriva.

2 kommentarer:

Mib sa...

Usch så irriterande. Eller precis som du uttrycker det: dålig stil.
Fy sjutton rent utsagt!

Är det okej att jag länkar till din blogg på min blogg?

Att leva i en lögn sa...

Det är ok.